maanantai 17. huhtikuuta 2017

Hyvänolon Huhtikuu viikko 2

Tämä viikko on ollut minulla raskas. Olen ollut todella väsynyt jostain syystä. Nukahdan illalla pääasiassa hyvin, mutta näen joka yö unia. Aamuisin ole väsynyt ja päivään herääminen erittäin tahmeaa. Töissäkin kysytty että "onko kaikki hyvin" kun olen niin hiljainen, olen normaalisti kova tyttö höpöttämään:)
Kehonhuoltona olen lähinnä venytellyt hartioita, niskaa ja lapaa. Ne ovat jumissa. Olen myös kipukoukun kanssa "koukutellut" niitä.

Hyvänolon Huhtikuu on sujunut "ihan okei". Olen iltaisin pyrkinyt miettimään asioita joista olen onnellinen. Muutama onnnistumiskokemus on tällä viikolla ollut:)
Pidettiin yhtenä päivänä asukkaiden kanssa "hattupäivä" , kaikilla hatut päähän vaan. Otettiin valokuvia asukkaista hattu päässä ja tehtiin niistä kuvakollaasi vanhusten/omaisten iloksi. Tein vanhuksille pullavanukasta, vähän pientä extraa heille:)
Toinenkin onnistumiskokemukseni liittyy töihin, vietiin vanhuksia (vuodeasukkat) sänkyjen kanssa päiväsaliin muiden seuraan/ikkunan viereen katsomaan lintuja. Eräs vanhus vietiin sängyn kanssa osaston ympäri ja sen jälkeen vanhan ystävän viereen keskustelemaan. Minä "tulkkasin" koska toisella heikko ääni ja toisella heikko kuulo.
Vanhukset ovat olleet kiitollisia näistä <3

Olen ihastunut näihin valkoisiin ukkoihin<3

Eilen vietettiin kummitytön kanssa peli- ilta, pelattiin wiillä Mariota. Tänään jatkettiin hieman pelailua ja tehtiin pitäleipiä. Pitaleipien täytteenä meillä oli pulled chickeniä (kaupan), kurkkua, tomaattia, salaattia, sipulia, fetaa ja kastikkeena american dippiä. Oli todella hyvää :)


5 kommenttia:

  1. Jaksamista sinne. Tuntuu, että tätä jaksamattomuutta on liikkeellä. Ihania positiivisia kokemuksia jaoit meille lukijoille töistäsi.

    VastaaPoista
  2. Tommoset pienet asiat on vanhuksille tosi tärkeitä! Oon itte ollu pari lyhyttä pätkää vanhusten puolella apulaisena (mulla ei ole alan koulutusta), ja muistan kyllä miten tärkeää se pienikin juttutuokio tai ulkona keinussa istuminen saattoi olla. :) Sain myös vanhuksilta aika suoraa palautetta siitä miten "hyvä tyttö" olen ja silloin harkitsin lukion keskeyttämistä ja lähihoitajakouluun lähtemistä, mutta onneksi se jäi vain harkinta-asteelle. Oon aina viihtynyt vanhusten parissa, mutta ei minusta varmaan hoitajaksi olisi. Siihen hoitajapostaukseen viitaten, oli mukava lukea alanvalinnastasi. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentista Kulkija:) Pienet asiat ovat tosiaan vanhuksille arjen luksusta<3

      Poista
    2. Kiva että sait vanhuksilta suoraa palautetta ja hienoa kun jaksoit heidän kanssa keskustella:)

      Poista

Rapunzel