tiistai 28. tammikuuta 2020

Täällä ollaan edelleen....

Päivitykset ovat jääneet, koska flunssa iski tänne tupaan oikein kunnolla. Vieläkään en ole täysin kunnossa, mutta parempaan suuntaa on menossa - ainakin näyttää siltä. 
Se on aina inhottavaa kun flunssa iskee, juuri kun on innostunut liikunnasta... niin tulee pakollinen tauko.

 Tammikuun tavoitteet todeksi on kuitenkin pistetty käyntiin ja minulla olikin tarkoitus siirtyä niihin pikkuhiljaa eikä kertarytinäillä. Olen oppinut itsestäni että se kertarytinä ei ole minun kohdallani vaan toimi. 

  • Kasviksia ja marjoja on lisätty ruokavalioon, pyrin syömään jokaisella aterialle jotain edellä mainituista. Uusia kasvisruokia en ole vielä kokeillut, mutta niitä on otettu talteen. 
  • Herkuttelua olen vähentänyt, mutta vielä on matkaa siihen kohtuuteen. 
  • Ruokavalio elämäntavaksi, eikä dietti meininkiä. Siihen suuntaan ollaan menossa, pienin askelin. Lisäämällä niitä kasviksia/marjoja ja säännöllinen ruokarytmi ensiksi. Vedenjuonti alkaa pikkuhiljaa olemaan säännöllistä myös. 
  • Kehonhuolto säännöllliseksi, tässä kohtaa olen eniten ylpeä itsestäni. Joka salikerran aluksi teen pienen keppijumpan (hyviä liikkeitä saa ehdottaa) ja päätteksi rullailen nystyrä foamrollerilla lihaksiani + venyttelen. Näissä olen aina ollut todella laiska. Nyt voin röyhistää rintaani että olen siinä todellakin parantanut tapani. Myös töissä teen usein pienen taukojumpan kepillä tauon yhteydessä. Olen myös iltaisin kotona rullaillut sileällä pilatesrullalla ja hieronut hierontapalloillla lähinnä selkää ja niskaa. 
  • Liikunta on ollut säännöllistä ja hyvällä fiiliksellä, ennen flunsssa aiheuttamaa taukoani. 


2 kommenttia:

Rapunzel