torstai 16. huhtikuuta 2020

Tavoitteeni elämäntaparemontissa

Lenkki innostuksen ja selän kipuilun myötä minulle on muodostunut selkeät tavoitteet projektissani.

  • Haluan verenpainen lääkityksen pois ja kävely onkin siihen oiken oiva ratkaisu. Katsotaan kauanko lenkkiä täytyy jatkaa että saan sen pois. 
  • Selkäkipuani on nyt tutkittu paljon ja syyksi on selvinnyt selän yliliikkuvuus, johon hoitokeinona on selän ja vatsalihasten vahvistaminen. Joten tavoitteeni on saada luonnollisesti selkäkivut pois. Tämäkin projekti vie aikaa, vahvistaminen ei tapahdu hetkessä. Ja fysioterapeutilta olenkin saanut hyviä ohjeita. 
  • Haluan että vaatteet tuntuvat hyvältä päälläni ja minulla on hyvä olla niiden kanssa. 

Olen myös päättänyt olla hyppimättä vaaálla, koska sillä on usein vain negatiivisia vaikutuksia. Tunnen epäonnistumista kun paino jumittaa ja arvotan itseäni sen mukaan. Ei hyvä juttu!
Tämä tulee olemaan haastellista, mutta yritän parhaani mukaan olla menemättä vaaálle. Olen monta kertaa aikaisemminkin päättänyt olla punnitsematta itseäni ja en ole onnistunut siinä kovinkaan hyvin. 
Mietin että pitäisiköhän mittanauhalla mitata itseni pitkästä aikaa ja sillä seurata edistymistä muutaman kuukauden välein. Toki vaatteistakin tuntee muutoksen, vielä en ole suuria muutoksia huomannut vaatteissa.

Alla kuva kuva muutaman vuoden takaa, kuvaa hyvin tämän hetkistä tilannettani.
Olen kiipeämässä rappuja ylös kohti terveellisempää elämään. Seison keskellä ja en oikein tiedä mihin suntaan olen menossa. Miten edetä kohti terveellisempää elämää ja rappuja ylös, vai jatkaako alaspäin "ei niin terveellistä elämää". Se että miksi emmin, en tiedä miten edetä koska tavoitteeni on erilaiset kuin ennen. Enkä oikein tiedä miten edetä hitaasti projektissani ja olla tuijottamatta sitä vaakaa pelkästään. Koska ennen olen ollut aina liian tiukalla dieetillä ja epäonnistunut. Kilot ovat palanneet korkojen kera. Miten olla pitkäjänteinen? ja edetä muutos kerrallaan pienin askelin? Jotta tulokset ovat pysyvämpiä, kun projektina on todellakin muuttaa niitä elämäntapoja pitkällä tähtäimellä ilman tiukkaa dieettiä. 


HedelmäHuhtikuu etenee hyvää vauhtia. Teen siitä postauksen huhtikuun aikana. 

4 kommenttia:

  1. Älyttömän hyvät ja järkevät tavoitteet, itsehoitoon tähtäävät. Tsemppiä ja kärsivällisyyttä! Tämä otos portailta on valtavan kaunis kuva sinusta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos tsemppaavasta kommentista ja kauniista sanoista, olen otettu!
      Sitä pitää itsellekin järkevöittää näitä tavoitteita ja kirjoittaa ylös - se auttaa!

      Poista
  2. Kiva postaus ja hyvältä kuulostaa tavoitteet! Minulla on selässä vähän samanlaisia ongelmia, minulla on notkoselkä ja alaselkä kipeytyy todella helposti. :(
    Myös vaa'alla hyppiminen kuulostaa erittäin tutulta! Haluaisin itsekin onnistua pääsemään tästä eroon.
    Tsemppiä tavoitteisiisi! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Vanessa:) Notkoselkä täälläkin, täytyy nyt vaan yrittää kärsivällisesti vahvistaa niitä. En oo näköjään salilla tehnyt niitä riittävästi.
      Katsotaan pääsenkö eroon vaa'alla hyppimisestä...
      <3

      Poista

Rapunzel