lauantai 16. kesäkuuta 2018

Perjantai kuvina

Kulkijalta sain hyvän postausidean, päivä kuvina. Kiitos Kulkija hauskasta ja hyvästä ideasta :) Tämänhän voi toteuttaa monta kertaa blogissa.


Veranpaine seuranta.

Allergialääkkeet ja verenpainelääke nassuun aamulla aina ensimmäiseksi. 

Aamupalaa ja hyvä kirja. 


Välipalaa ja boostausjuomaa ennen treeniä. Välillä tulee himo syödä kurkkua ja juustoa pelkästään :)


Kävelylämmittely serkkuni Emman ja Annan kanssa.  Sen jälkeen ulkokuntosalille. tehtiin pieni kiertoharjoittelutreeni. 








Välipala ja sen jälkeen pienet polskuttelut uimahallissa vielä :)

Hyvin ravinnerikas kaupan kanahamppari treenin jälkeen. 

Kokeilin tätä uutuutta, ei ollut minun makuuni. Suhteellisen mauton. Salaatti omasta parvepuutarhastani. 





Iltaohjelmaa ja iltapalaksi samanlaiset ruissarit kun aamupalalla. 


Kuvasarjan päättää torstain päivän kuva uintireissulta. Vesi minulle aivan liian kylmää vielä +18. 

maanantai 4. kesäkuuta 2018

Kuukausi on vierähtänyt viime postauksesta

Kuukausi on mennyt todella äkkiä, blogi on monesti ollut mielessä mutta aikaa sille ei ole vaan löytynyt. Eikä aiheitakaan ole hirveästi ollut.

Sulkapallon pelaaminen työkavereiden kanssa on jäänyt kesätauolle. Salilta pidin reilu viikon tauon, kävin monta viikkoa ilman taukoa. Teki todella hyvää mielelle ja keholle. Viime aikoina siitepöly tuottanut minulle murhetta kovasti - silmät kutisee, nenä aivan tukkeessa, väsymys ja muutenkin kurja olo. Yleensä pärjään lääkkeillä oikein hyvin. Luulen että mukana on vähän kesäflunssaakin. En yleensä toivo sadetta, mutta tällä hetkellä toivoisin sitä tulevan jotta allergia vähän helpottuisi.

Tänään jäi ensimmäiset lomalaiset töissä jo lomalle. Itsellä on loman alkuun 5,5 viikkoa. Yhdeksi viikoksi menen "urheiluhullun" serkkuni luokse Pohjoiseen joten liikkumista on tiedossa. Ajattelin tässä että mäkikävelyä tarttis mennä treenaamaan kun varmasti jonkun tunturin huipulle kiivetään ja aerbinen kuntoni ei päätä huimaa edelleenkään.
Lomalla on tarkoitus myös varata Ähtärin läheltä mökki muutamaksi päiväksi ystäväni kanssa. Muita selkeitä kesäsuunnitelmia ei vielä ole.

Parvepuutarhani jälleen avannut  ovensa suurempana kuin viime vuonna. Istutin kirsikkatomaattia, kesäkurpitsaa, ruohosipulia, oreganoa, persiljaa, tilliä, timjamia, minttua, rucolaa, viinisuolaheinää, paprikaa, basilikaa ja salaattia. Tarkoitus on vielä kokeilla avomaakurkkua. Altakasteltavat parvekelaatikot ovat tähän tarkoitukseen oikein hyvät ja niillä saan puutarhani kukoistamaan. Ennen minulla oli tavallisissa ruukuissa niin siinä eivät jostain syystä viihtyneet. Lannoitetta myös ostin ja viikon päästä olisi tarkoitus sitä laittaa.

Mitäs teille kuuluu?
Onko postaustoiveita?

perjantai 4. toukokuuta 2018

Langoilla taas...

.
Nina käski tekemään jotain hassua. Näin hassu sit olen :D

... Syy taukoon on hyvin yksinkertainen, ei ole ollut mitään kirjoitettavaa. En ole viitsit liikuntaviikkojani tänne kirjoittaa kun ne on ollut hyvin samanlaiset kuin aiemmin. 3x viikossa salia, joskus neljä mutta harvemmin. Kerran viikossa sulkkis ja kerran viikossa uinti/vesijuoksu. Lenkistä en ole vielä kunnolla innostunut vaikka ilmat ovat olleet siihen aika kivat. Muutaman kerran olen käynyt pyöräilemässä ja se tuntuu "oudon raskaalta". Takapuoli ei myöskään tykkää kapeasta satulastani.
Sulamoon merkkailut ovat olleet myös tällä hetkellä pienellä tauolla, jatkuvat merkkaaminen alkoi ärsyttää. Syön 4-5 kertaa päivässä, perus kotiruokaa. Pyrin pitämään vain kerran viikossa herkuttelupäivän edelleen.
Mittoja en ole vieläkään uskaltanut ottaa vaikka suunnittelin sen tekeväni huhtikuun lopulla.

Keskiviikkona teimme ystäväni Ninan kanssa Road Tripin Kaarinaan. Kävimme yhdessä testaamassa Liikku- kuntosalille ilmaiseksi. Tykkäsin kuntosalista, tilat olivat avarat ja laitteet eivät olleet kiinni toisissaan. Onhan ne uudet tilat aina uudet. Laitteet olivat kivoja vaikka pientä haparointia niiden käytössä tietenkään oli. En ole ennen tuollaisilla laitteilla treenannut.
Liikkussa on todella edullinen kuukausi maksu 29e/kk. Kortilla pääsee kulkemaan ovista ja kaapinkin saa samaisella kortilla lukittua - avaamisessa pieni vaikeuksia. Asiakaspalvelu oli ystävällistä ja ei liikaa tuputtamista. Inhoan tuputtamista.
Paritreeninä tehtiin Yläkroppaa ja vatsoja. Nina nappasi useampia kuvia minusta, pitkästä aikaa julkaisenkin useamman kuvan itsestäni. Ihan kaikista liikkeistä kuvia ei tullut kuitenkaan esimerkiksi selkä - ja olkapää liikkeistä.

Pakko oli testata spinni pyöriä jota siellä oli useampia. Tosi hyvä!




Erilainen rintalihaslaite jolla tehnyt. Tehokkaalta ja raskaalta tuntui. 

Tää oli hassu vatsalihaslaite, mutta kyllä tuntui. 


"Penkkausta" pelkällä tangolla, kyllä oli raskasta...

Vatsaa toisessa laitteessa, perus vatsapenkki - tuttu laite. 


Haukkaria. Olin kuulemma liian totinen kuvissa niin tässä kunnon irvistys...

Alleja, alleja. 


Treenin jälkeen Snickers juoma, ei ollut minun makuuni. Pettymys, kauan olin odottanut tämän maistamista. 

torstai 12. huhtikuuta 2018

"Palkintoa" odotellessa...

Pienin askelin olen päässyt siihen tulokseen että liikun 4-5 x viikossa. Syön pääsääntöisesti normaalia kotiruokaa, kerran viikossa syön vapaammin. Tämä vapaasyönti päivä tekee kohdallani todella hyvää mielelle ja keholle. Sulamo on tukenut minua hyvin siinä miten kuuluu syödä. 
Mittoja en ole vieläkään itsestäni ottanut, mutta ajattelen että voisin uskaltauta ne ottamaan kuun lopulla. Vaakalla kävin alkuvuodesta satunnaisesti, muutama viikko sitten aloin käymään hieman säännöllisemmin vaaán lukemia katsomassa. Eihän ne tulokset kovin mairittelevia ole, paino tippuu tuskallisen hitaasti jos ollenkaan. 
Se pettymys mikä asiasta tulee on hyvin suuri, kun ei saa sitä "palkintoa eli hyvää lukemaa vaaálta". Sitä kuitenkin toivoo että tehdystä työstä jonka tekee saisi "palkinnon". 
Liikuntamääräni ovat kuitenkin omasta mielestäni todella hyvät. Ja ruokailujen suhteenkin olen tehnyt aimo harppauksen parempaan suuntaan. Huomaan että kun tulosta ei tule, mieleeni alkaa hiipiä ajatuksia  lekkeriksi lyömisestä. 
Miksi teen niin kovasti työtä jollei se hyödytä mitään? Kyllä tottakai liikunnasta tulee hyvä olo ja mieli. Kyllä olen todella tyytyväinen kun painot salilla ovat nousseet. Kyllä se palkitsee kun huomaan jaksavani paremmin liikkua. Kyllä huomaan peilistä katsoessani  että vatsani on hieman pienempi. Kyllä muutama ihminen on sanonut että olen pienentynyt- se tuntuu kivalta. Silti odotan että vaaka minua palkitsisi niin tyhmältä kuin se kuulostaakin ja todellakin tiedän ettei minun pitäisi asiasta sressata. Minulle ei vaan jostain syystä riitä se että liikunnasta tulee hyvä olo ja painot salilla on parantuneet huomattavasti- sen verran ahne ihminen taidan olla.... 
Niimpä taidan palata tähän satunnaiseen käyntiin vaaálla. Se sopii minulle parhaiten. 

keskiviikko 4. huhtikuuta 2018

Jälleen hyvä viikko :)

Viime viikko sujui jälleen hyvin, niin ruokavalion kuin liikunnankin osalta. Luulisi kun laihdutusbloggaajalla menee hyvin, tekstejä pursuaisi blogiin. Itsellä on käynyt vähän toisinpäin, en haluaisi liikaa hehkuttaa, koska pelkään tämän hyvän flown loppuvan. Niinkuin minulle on aikaisemmin käynyt.
Liikuntoja viime viikolle kertyi viisi: Squash, sulkapallo ja kolme salia. Olen liikuntasuoritukseeni erittäin tyytyväinen.
Pientä kevät väsymystä on ilmassa... Illalla ei tahdo uni tulla silmään, heräilen yöllä ja näen unia. Aamulla ei nukuta vaikka väsyttäisi. Yleensä kevät on ollut minulle piristymisen aikaa, koska on valoisampaa ja luonto herää henkiin. Jostain syystä kroppani on tänä keväänä sekaisin. Tietysti olen odottanut että uni olisi parempaa, koska ruokavalio ja liikkuminen on niin hyvällä mallilla.


Päätin osallistua Helzun blogissa olevaan Teemaviikko haasteeseen, josta voit lukea tästä.
Olen sitä kaikesssa hiljaisuudessa toteuttanut pikkuhiljaa Sulamo- sovelluksen avulla.
Aamupala on aterioista ainoa, joka minulla on lapsuudesta asti ollut hyvällä mallilla. Silloin tapahtuu harvemmin respsahduksia. Ja todellatodella harvoin skippaan aamupalan. Muutkin ateriat ovat tällä hetkellä hyvällä mallilla.
Kuvia ruokailustani on vain muutamia (tekstin lopussa), muistan vasta kuvaamisen siinä vaiheessa kun olen syönyt. Niimpä jaankin nyt Teemahaasteeseen viitaten ruokapäiväkirjaani viime viikolta kirjoitettuna.

MAANANTAI 26.3
Aamiainen: Lidlin moniviljasämpylä, oivariinilla, Kadet 5% ja ohuen ohut kalkkunasiivuilla.
Lounas:  Syyspataa (jaan ohjeen myöhemmin) ja Vuolu kananfileetä
Välipalat: 2 kpl mandariineja
Päivällinen:  Mexina - kasvispihvi, Itse tehtyjä lohkoperunoita, dippikastikettta ja syyspataa
Iltapala: Ohut kauraherkku leipä (tosi hyvä!) , oivariinia, juustoa ja lasi maitoa (juon nykyisin harvoin maitoa)

TIISTAI 27.3
Aamiainen: Ohut kauraherkku, oivariini, Kadet % ja ohuita kalkkunasiivuja
Lounas: Syyspata, salaattia, fetakuutioita ja Vuolun kanafilettä
Välipalat: Rox proteiini patukka (todella hyvä) ja Cashew pähkinöitä
Päivällinen: Itse tehtyjä lohkoperunoita, dippiä, Mexican kasvispihvi ja Fetasalaattia
Iltapala: Ohut kauraherkku, oivariini, juustoa ja lasi maitoa

KESKIVIIKKO  28.3
Aamiainen: Ohut kauraherkku, pieni avokado ja keitetty muna
Lounas: Tummaa makaronia ja jauhelihakastiketta tomaattimurskassa (hyvää ja vähäkalorista)
Päivällinen: Sama kuin yllä ja lisukkeena kirsikkatomaatteja
Iltapala: Ohut kauraherkku, juustoa, kananmunaa ja mandariinia
(Heikosti vihanneksia ja energiaa ylipäätään!)

TORSTAI 29.3
Aamiainen: Kaksi isoa riisikakkua, avokadoa, juustoa, kananmunaa ja jälkiruuaksi mansikoita.
Lounas: Salaattia, Lohifilettä, kotijuustoa, mureaa uuninkinkkua, raejuustoa, ruissämpylä
Päivällinen: Tummaa makaronia ja jauhelikastiketta tomaattimurskassa, kirsikkatomaatteja
Iltapala: Cashew pähkinöitä, mansikoita ja banaani
Treenijuoma: Whey-80 maidolla (yleensä juon vedellä) Tänään oli sulkkis ja kuntosali siksi join maidolla.

PERJANTAI 30.3
Aamiainen: Ohut ruispalat, juustoa, kalkkunaleikettä ja ingmariinia
Lounas: Tummaa makaronia ja jauhelisoosia tomaattimurskalla, kirsikkatomaatteja
Välipalat: Mandariini
Päivällinen: Lehtipihvi, ranskalaisia ja fetasalaatti (palkka puutöistä enolla :D)
Iltapala: B&B Karamel Sutra jäätelöä 250g ja suklaata

LAUANTAI:
Aamiainen Skipattua, söin ruokaa kun menin iltavuoroon.
Lounas ja Päivällinen: Kummassakin tummaa makaronia ja linssimuhennosta sekä salaattia
Välipalat: Cashew pähkinöitä, mandariinia ja Whey-80
Iltapala: Ohut ruisherkku, oivariinia, juustoa ja kalkkunaleikkeletttä

SUNNUNTAI:
Aamiainen: Ohut ruisherkku, ingmariinia, juustoa ja kalkkunaa
Lounas: Tummaa makaronia ja linssimuhennosta, salaattia. Ennen salia grahamanpaahtoleipä oivariinalla ja Banania - salille suoraan töistä, tuntui että tarvitsin lisää energiaa.
Välipalat: 2 mandariinia ja cashew pähkinöitä
Päivällinen: Puolikas tonnikala Subi (salin jälkee)
Iltapala: Puolikas tonnikala Subi
En ole pitkään aikaan Subia syönyt ja oli pettymys - kallis ja jotenkin kuiva.

Alla haasteen aikana otetut kuvat ruuistani, eivät välttämättä liity yllä olevaan ruokapäiväkirjaani.

Salaattia, Uuniperunaa kasvisfeta täytteellä.

Syyspataa ja kanan jauhelihaa


Riisikakkua, avokadoa, juustoa, kananmunaa ja mansikoita.

Torstain lounas: Salaattia, raejuustoa, kotijuustoa, lohta ja uunikinkku siivua. 

Toissapäivänä syömäni Lehtipihvi salaatilla. Olen ylpeä kun sillä kertaa tein valinnan ja jätin ranskalaiset pois!