tiistai 21. helmikuuta 2017

Laura: Elämäni aakkoset

Sunnuntai 19.2.2017, odotin saunan lämpeämistä ja samalla selailin postausideoita netistä. Itselle ei vain tällä hetkellä tule mieleen mitään mukavaa postausideaa. Löysin monen mutkan kautta aakkospostauksen useammastakin blogista ja ajattelin että tämäpä hauska idea. Postaukset jossa olen kirjoittanut itsestäni ovat olleet tykättyjä.

Aamut ilman kiirettä, rakastan niitä. Löhöilen sängyssä ja pelaan HayDayta, luen hyvää lehteä/kirjaa, selaan blogeja/netttiä. Rauhassa omaan tahtiin nouseminen on vain "Parasta just nyt" :D Auringonlaskut/nousut tykkään kummastakin = kauniita. 
Aurinko ylipäätänsä, antaa energiaa.

Banaani, olen aina tykännyt banaanista. Varsinkin minibanaani joita saa Lidlistä on ihana lisuke makeuttamaan vaikkapa Smoothieta.
Beverly hilss 90210, hyvä tv- sarja, hankin viime vuonna kyseisin sarjan boksin Discshopista.

Cheddar, yksi lempijuustoistani. No okei tykkään melkeimpä kaikista juustoista. Yksi ehdoton suosikkini cheddar juustosta tehtynä on helppo Cheddar - kastike: Kietä kattilassa kolmen juuston kermaa ja lisää joukkoon Cheddar sulatejuuston viipaleita paloitetulta. Keitä kunnes sakenee, jos haluat voit lisätä joukkoon Maizenaa sakeuttamaan:)

Da capo, tykkään vain sen mausta.

Enkeli, uskon enkeleihin. Minulla on maailman paras suojelusenkeli, iskä <3
Elokuvat on suurin intohimoni, olohuoneesta löytyy arkku joka on täynnä elokuvia laidasta laitaan ja tv- sarjojen boxeja. Nykyisin katson myös Netflixistä paljon elokuvia/sarjoja. Saa suositella:)

Feikki, inhoan tai voisin sanoa että vihaan ihmisiä jotka feikkaavat eli ovat mielestäni epäaitoja.

Golf = minigolf, tykkään pelata minigolfia. Olen aina tykännyt. Lyön samalta puolelta josta vasenkätiset yleensä pelaavat.

Helikopteri. Haaveeni olisi päästä helikopterin kyytiin kauniiden maisemien yläpuolelle. Ehkäpä jonnekin ulkomaille, minne sinne - en ole niin pitkälle miettinyt. Aika hassu haave ihmisille joka pelkää korkeita paikkoja:D

Iloinen, tykkään iloisista ihmisistä ja iloisista kasvoista. Olen ihminen johon tunnetilat tarttuu hyvin herkästi niin hyvässä kuin pahassa. 

Jäätelö, monen herkku ja pahe. Tykkään jäätelöstä, mutta se ei mulle ole varsinainen herkku tai pahe. Syön jääätelöä satunnaisesti, voin olla kuukausiakin ilman. Viimeksi olen syönyt jäätelöä joskus viime vuoden puolella. Lempparini on tällä hetkellä ben&jerryn Karamel sutra. 

Kiitollinen, olen monesta asiasta kiitollinen. Omasta kodista, työpaikasta, terveydestä, perheestä, ystävistä... Unohdan välillä olla kiitollinen. Takerrun helposti negatiivisiin asioihin ja negatiivisiin puoliin itsessäni ja vellon niissä. Tapa josta olisi hyvä oppia pois.
Kesä, olen ehdottomasti kesäihminen vaikka välillä kärsin/tuskailen kuumuudesta. Kesällä vain on enemmän tekemistä ja mieli on virkeämpi.
Kirjat on ollut suuri intohimoni, lapsena/nuorena luin paljon kirjoja, kirjasto oli yksi lempipaikoistani. Aikuisiällä harrastus unohti moneksi vuodeksi. Nyt olen palannut taas kirjojen pariin ja kirjastosta on tullut taas lempipaikkani- se tuoksu on ihana:) Luen kirjoja laidasta laitaan, luin uudestaan nuoruusen kirjasarjani esim.Viisikot <3 Luen nykyisin paljon kirjoja muiden suosittelemana, vink vink;)

Langat on mun intohimo. Haluaisin valkoisen hyllyn joka olisi täynnä lankoja värijärjestyksessä. Samaa väriä montaa eri sävyä. Tykkään siis kutomisesta ja vähän virkkaamisestakin:) Lapsenmielinen olen ollut aina ja tulen aina olemaan monessakin mielessä.

Maastojuoksu, laji jota haluaisin kokeilla kunhan kuntoni on sopiva siihen. 
Metsän tuoksu (yksi lemppareistani), värit ja äänet on ihania.
Makaroni tummana, raaka- aine johon en kyllästy. Onneksi sitä kuuluu melkein kaikkiin ruokavalio suosituksiin:) 

Nauru pidentää ikää. Rakastan nauramista hyvässä seurassa. Nauraminen tyhmille jutuille jonkun kanssa on parasta.

Omena. En ole koskaan juuri ollut omenan ystävä. Itsetehty omenahillo sileänä. HUOM sileänä:D En tykkää klimpeistä, en ole lapsesta saakka tykännyt klimppi jugurtista. Hedelmäpommi on kauhuni. Taidan kuulostaa nirsolta vaikken oikeasti mielestäni ole, on tiettyjä juttuja joista en vain pidä mutta pystyn kuitenkin niitä syömään.

Pelko, pelkään monia asioita. Pimeys ulkona tai mitä sieltä pimeästä voi tulla on pelko jota olen alkanut tuntemaan vasta aikuisiällä. 

Quesadilla. Olen monta kertaa kertonut rakastavani meksikolaista ruokaa. Quesadillaa en ole muistaakseni vielä maistanut. Lupaan maistaa niitä lähitulevaisuudessa <3

Rohkeus, haluaisin olla rohkeampi monessakin mielessä. 
Rakkaus, sitä odotan.
Ruoka, rakastan ruokaa se on varmasti monelle käynyt selväksi:D Sitä ei voi liikaa korostaa..

Sadut. Tykkään saduista.
Sauna, rakasta saunomista varsinkin talvella voisin käydä vaikka joka päivä. Kesällä tulee saunottua vähemmän. Lapsena rakastin kesällä saunomista ja uimista, sitä tehtiin vaikka kuinka monta tuntia. 

Tanssiminen, taito jota en osaa ja haluaisin osata. Minua ei ole siunattu musiikillisilla lahjoilla/taidoilla. Haluisin osata tanssia, laulaa ja soitttaa kitaraa/pianoa.
Tyhmänä pitäminen, se että minua pidetään tyhmänä saa minut raivon valtaan.

Uni, parasta syömisen jälkeen:D Uni on tärkeä asia elämässäni. Olen kärsinyt unettomuudesta ajottain. Minulle yksikin uneton yö, tuntuu mielialassa ja vireydessä. Joskus mietin että miten selviäisin vauvan kanssa, varsinkin koliikkivauvan.

Valokuvaus, tämä on asia jossa haluaisin kehittyä. Haluaisin jonkun opettavan sitä minulle. Olenkin viime päivinä selaillut netistä minijärkkäreitä jonka voisin jonain päivänä ostaaa. Vinkkejä kameran ostoon otetaan vastaan.
Valehtu, en tykkää.

Wc:n pönttö on yksi mun pakkomielteistä. Sen pitää olla puhdas. Minua inhottaa pönttöön tulevat kalkkiviivat.. Myös vessan lavuaari täytyy olla siisti. Muita siivoukseen liittyviä pakkomielteitä minulla ei olekaan.

Xylitol, pyrin syömään xylitolia säännöllisesti jotta hampaani pysyvät kunnossa. Ja ettei minulle tulisi hammaskiveä, sitä kertyy minulle helposti. Minulla on kausia että syön purkkaa tai xylitol pastilleja enemmän, välillä taas vähemmän.

Ystävät <3

Zen = meditaatio, voisi tehdä minulle hyvää. Olen hyvin kärsimätön luonne joissakin asioissa, "kaikki mulle heti"- tyyppinen ihminen. Odottaminen ja jonottominen on minulle hyvin vaativaa.

Åbo eli Turku. Olen vain aina tykännyt Turun kaupungista. Siellä on paljon nähtävää ja koettavaa!

Äitiys, haluaisin ehkä kokea tämän asian. Aikaisemmin olin varma etten välttämättä haluaisi lapsia, nyt olen alkanut miettimään jääkö jotain kokematta jollen koe äitiyttä. Tai kaduttaako minua vanhana jollei minulla ole lapsia.

Öljylamppu. tuo mieleeni myrskärin vaikkei ole yhtään sama asia. Tykkään myrskäreistä. Vein isäni haudallekin myrskärin. Harrastin partiota aikoinani 12 vuotta, useasti olen miettinyt paluuta partioon. Partiossa käytettiin paljon myrskäreitä leireillä.


Haastankin kanssa bloggaajani vastaavanlaiseen postaukseen:) 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Rapunzel