sunnuntai 20. marraskuuta 2016

Laura: Viides pureviikko taputeltu:)

Jokainen pureviikko on ollut omalla tavallaan haastava ja vaikea. Tällä viikolla herkkuhimot ovat piinanneet minua enemmän kuin ennen tai sitten aika kuultaa muistot:D:D Perjantaina söin herkkuja sitten peli- illassa. Meillä on porukka jolla on tapana lätkiä korttia (500- niminen peli) ja syödä hyvää ruokaa sekä herkkuja. Muut söi tällä kertaa kebabbia ja pizzaa (yleensä ystävän mies loihtii meille itse ihanaa ruokaa) jotka minä jätin väliin mutta muita herkkuja söin. En niin paljon kuin yleensä mutta tulipa silti syötyä. Tämä taltutti koko viikon vaivanneita herkkuhimojani.
Kun olen dieetillä jokainen tunti/päivä/viikko tuntuu ajottain pitkältä ja piinaavalta. Kun laihdutan ajatukseni pyörivät hyvin paljon ruuan ympärillä ja mitä milloinkin voin syödä. Olen yrittänyt päästä tästä ajattelutavasta, mutta se on erittäin hankalaa. Herkut pyörivät ajatuksissani päivittäin, kun niitä ei saisi syödä. Tiedän että välillä voisi olla fiksua lopettaa laihduttaminen, koska se hallitsee elämääni niin paljon. Syödä ja liikkua fiiliksen mukaan:) Liikkunut olenkin viime aikoina fiiliksen mukaan, tehnyt just sitä mikä on kivaa sillä hetkellä. Siitä asiasta olen erittäin ylpeä <3 Ja tyytyväinen että olen sen toteuttanut ilman huonoa omaatuntoa.

Tällä viikolla Puressa vähennettiin Ateria 4 (aterioita on 5 ja ateria 4 on treenin jälkeinen ateria) hiilareita. Niitä syödään vain treenin jälkeisinä päivinä. Vaihtoehtoja on peruna, bataatti, kvinoa, riisipasta, riisinuudeli ymym. Itse olen syönyt välillä edellä mainittuja hiilareita niinä päivinäkin kun treeniä ei ole.
Olen Puren aikana oppinut hienosti pelaamaan hiilareilla, pidän kuitenkin sen määrän ohjeiden mukaisena. Saatan säästää aamun hiilareita iltapalalle jonain päivänä. Tai jos olen treenannut illalla myöhempään, olenkin syön iltapalan ennen treeniä ja ateria 4 eli treenin jälkeisen aterian iltapalaksi:) Ja jollei jostain syystä ateria 4 ole niin kova nälkä olen voinut syödä hiilareita vähemmän. Olen pyrkinyt kuuntelemaan kehoani valmentajien oppien mukaan, kuunnellut mitä se kertoo tarvitsevansa. Jos tuntuu siltä että tänään tarvitsen hiilareita vähän enemmän olen voinut syödä hieman enemmän kuin ohjeissa. Homma on ainakin toistaiseksi pelittänyt näin todella hyvin. Valmentajat kehoittavat lisäämään hiilareita jos siltä tuntuu ja esim. jos on koko ajan väsynyt hiilareita voi lisätä.
Puressa on tällä viikolla ollut kevennetty viikko liikunnan suhteen, ensi viikolla tulee sitten uudet ohjeet treeniin. HUI!!!! Itse en ole tällä viikolla liikkunut kertaakaan *punastuu*.
Tänään tein ruuaksi Nizzalaista salaattia. Alkuperäisen ohjeen nappasin Yhteishyvän sivuilta mutta muokkasin sitä itselleni sopivaksi:)

Nizzalainen salaatti a´la Laura
 (annoksia 4)

  • 6 perunaa (osa oli aika pieniä)
  • Frisee salaattia
  • Kirsikkatomaatteja
  • Purjoa
  • 2 prk Lidlin auringonkukkaöljy tonnikalaa
  • 4 keitettyä kananmunaa
  • Kastike: oliiviöljyä, herbamarea, pippurisekoitusta
Keitin perunat valmiiksi kuorittuina ja lohkottuina (15min). Tein kastikkeen salaattikulhon pohjalle jonne laitoin keitetyt perunakuutiot (perunat maustuivat kauppareissun ajan). Sen jälkeen lisäsin joukkoon tonnikalan, frisee salaatin, tomaatit. Keitetyt kananmunat lisäsin aina annoksen päälle:) Lisukkeena mietoja pepperoneja. Hyvää oli, arvosana 9 ja puoli.


2 kommenttia:

  1. Moi!

    Kiva kun olet jaksanut päivitellä näin viikoittain pureohjelman kuulumisia, niitä on tosi mielenkiintoista lukea!:) Olisi kiva, jos jaksaisit vielä ohjelman loputtua vetää jonkinlaisen yhteenvedon? Kuulostaa, että olet jaksanut hyvin noudattaa annettuja ohjeita, eikä pienistä ohisyömisistä kannata turhaa murehtia. Tunnistan itsekin kyllä aina nuo kasvavat herkkuhimot kun itseltään yrittää jotain kieltää. Pitää kuitenkin yrittää muistaa että se herkkujen rajoittaminen on vain väliaikaista. Mukavaa joulunodotusta ja kovasti tsemppiä!:)

    VastaaPoista
  2. Heippa! Kiitos vinkistä, yritän raapaista jonkun yhteenvedon aikaan kun pure on päättynyt :) Kiitos tsempeistä ❤️ Mukavaa joulunodotusta sinullekin ⭐️ Olen seuraillut sinunkin blogia aktiivisesti jo jonkin aikaa😊 -Laura-

    VastaaPoista

Rapunzel