lauantai 23. joulukuuta 2017

Joulukalenteri 2017 - Luukku 23: Lapsuuden joulumuistot

Voi kuinka kaipaankaan lapsuuden jouluja, sitä jännitystä ja lahjojen odottamista <3 Kun suljen silmäni ja hieman muistelen voin vieläkin tuntea sen käsin kosketeltavan jännityksen vatsassani. Kirjoittelen tässä muistojani siinä järjestyksessä ylös kun ne muistan.

Joulu alkoi siitä kun tehtiin joulusiivous jouluviikolla ja sen jälkeen laitettiin joulukoristeet. En muista onko meillä aikaisemmin laitettua joitakin koristeita esille. Joulukoristeista minulle on parhaitenjäänyt mieleeni käpy- ovikoriste, veljeni askartelema kartonki tonttu jääkaapin ovessa, joulutähti, kynttelikkö, kynttilä joulupukki ja joulukuusen koristeet. 

Lapsena olin aika nirso, en pitänyt muistaakseni mistään jouluruuista. Jokaista lajia oli kuitenkin pakko maistaa joka joulu ja pöydästä ei noustu ennekuin kaikki olivat syöneet.

Vauvakirjassani lukee toisen jouluni kohdalla näin (ikä 1v2kk) "et paljon lahjoista välittänyt, joulukuusen koristeleminen ja riisuminen oli paljon mukavampaa puuhaa". Meillä oli käynyt joulumuori ja osa lahjoista oli kuusen alla. 

Muistan että pelkäsin joulupukkia, kerran taisin mennä sängyn alle piiloonkiin. Tällainen muisto minulla on. Muistan että jouduin antamaan joulupukille tuttini, ikää en muista. 

Lahjoista minulle on jäänyt jostain syystä mieleen Riikka nukkeni (joka on minulla edelleenkiin) ja hänelle saamani runsaat vaatteet, pehmolelut, nuken sänky (kummisedän tekemä), barbit, barbiauto, rinkka, violetit toppahanskat ja oma kamera jonka sain hieman vanhempana.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Rapunzel